HET OBJECT
De ‘Monarch Tower’ is opgeleverd in 2013 en omvat circa 13.500 m² hoogwaardige kantoorruimte welke is verdeeld over 15 bouwlagen. Onder het object is een twee-laagse parkeergarage gelegen alsmede meerdere (afsluitbare) fietsenstallingen.
Het object beschikt over een zeer hoogwaardige entree onder andere voorzien van receptie en informele zitplekken. Op de begane grond is tevens Grandcafe de Wens gehuisvest. Middels 4 personenliften zijn de hoogwaardige verdiepingsvloeren eenvoudig en snel te bereiken. Door de grote raampartijen genieten de vloeren van veel direct daglicht, hetgeen bijdraagt aan een fijne werkomgeving.
De ‘Monarch Tower’ kenmerkt zich door haar unieke uitstraling en is van de hand van Meyer & Van Schooten Architecten. Het verschil qua uitstraling kan onder andere worden gevonden in de detaillering van de glasachtige onderbouw, de speelse constructieve opzet en de specifieke invulling van de begane grondruimte. Daarnaast is tijdens de realisatie van het object veel aandacht besteed aan duurzaamheid, hetgeen heeft geresulteerd in een Breeam Excellence certificaat.
LOCATIE
De Monarch Tower is centraal gelegen in Beatrixkwartier, onderdeel uitmakend van het CID (Central Innovation District). De locatie kenmerkt zich met name door de uitstekende bereikbaarheid, hoogwaardige bebouwing alsmede het hoge voorzieningenniveau.
Het Beatrixkwartier biedt, naast de ruimte om te werken, de ruimte om te wonen en te ontspannen. Zo vindt u er een 4-sterren hotel, een vergadercentrum, een health club en een gevarieerd café- en restaurantaanbod. De Theresiastraat met een divers aanbod van voorzieningen is op loopafstand gelegen.
In de directe omgeving zijn enkele grote bedrijven gevestigd, zoals Mn Services, CAK, Siemens, Worley, Nationale Nederlanden, Deloitte en Kuwait Petroleum (Q8).
BEREIKBAARHEID
Eigen vervoer
De bereikbaarheid met de auto is uitstekend. Het object is direct gelegen tussen afrit 2 en 3 van de Utrechtse Baan die aansluiting geeft op het rijkswegennet A12 (Den Haag-Utrecht), A4 (Rotterdam-Amsterdam) en de A13 (Den Haag-Rotterdam).
Openbaar vervoer
Op nog geen 100 meter ligt een halte van de Randstadrail. Van hieruit kan, zonder overstappen, een groot deel van Den Haag, alle wijken van Zoetermeer en een deel van Rotterdam worden bereikt.
De stations Den Haag Centraal en Laan van Nieuw Oost-Indië liggen op loopafstand. Schiphol is binnen 30 minuten bereikbaar en Rotterdam Airport in 20 minuten. Tevens kan men gebruik maken van de hogesnelheidslijn naar Brussel en Parijs. De benaming Boulevard of Connections wordt dan ook in alle opzichten waargemaakt.
OPPERVLAK GEBOUW
Het totale oppervlakte binnen het gebouw “De Monarch” bedraagt circa 13.500 m² v.v.o
BESCHIKBAARHEID
Voor de (onder)verhuur is momenteel circa 1.107 m² v.v.o. beschikbaar, als volgt verdeeld:
Begane grond: 266 m² v.v.o. kantoorruimte
1e verdieping: 506 m² v.v.o. kantoorruimte
7e verdieping: 335 m² v.v.o. kantoorruimte (turn-key)
Deelverhuur vanaf circa 266 m² behoort op de begane grond tot de mogelijkheden.
PARKEREN
Er zijn 18 parkeerplaatsen voor de verhuur beschikbaar in de ondergelegen parkeergarage (deels vaste en deels flexibele parkeerplaatsen).
HUURPRIJS
Kantoorruimte:
Begane grond: € 215,-- per m² per jaar, te vermeerderen met BTW
1e verdieping : € 220,-- per m² per jaar, te vermeerderen met BTW
7e verdieping : € 235,-- per m² per jaar, te vermeerderen met BTW
Parkeren:
€ 2.400,-- per plaats per jaar, te vermeerderen met BTW.
SERVICEKOSTEN
De servicekosten zijn als voorschot bij vooruitbetaling verschuldigd, op basis van jaarlijkse nacalculatie en bedragen € 65,-- per m² v.v.o. per jaar en zijn te vermeerderen met BTW. Hiervoor worden de navolgende diensten geleverd;
• Onderhoud en periodieke controle van technische installaties en standleidingen;
• Onderhoud en periodieke controle van hemelwaterafvoer, goten en daken;
• Periodiek onderhoud van E- en W-installaties;
• Periodiek liftonderhoud en jaarlijkse liftkeuring door Liftinstituut;
• Periodiek onderhoud van riolering en standleidingen;
• Periodieke onderhoud van CV-installatie alsmede het verhelpen van storingen;
• Gasgebruik inclusief vastrecht;
• Elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht;
• Waterverbruik inclusief vastrecht;
• Tuinonderhoud en onderhoud van parkeerterrein, fietsenstalling en bestrating;
• Glasbewassing (buiten);
• Schoonmaak en onderhoud entreehal begane grond;
• Vuilafvoer;
• Bewaking inclusief open en sluitrondes;
• Bezetting receptie;
• Administratiekosten ad 5%.
HUURTERMIJN
In overleg.
ENERGIELABEL
A
(BREEAM Excellent Label)
DATUM VAN OPLEVERING
In overleg.
HUURPRIJSBETALING
Huur, servicekosten en de wettelijke verschuldigde omzetbelasting per kwartaal bij vooruitbetaling.
VOORZIENINGEN
Het kantoorgebouw wordt in de huidige turn-key staat opgeleverd, onder andere voorzien van:
• Representatieve centrale entree voorzien van receptie en (informele) vergaderplekken;
• 4 personenliften naar de verdiepingen;
• 1 personenlift naar de garage;
• Luchtbehandelingsinstallatie en mechanische ventilatie;
• Duurzame installaties waaronder een WKO-installatie;
• Huidige systeemplafond voorzien van geïntrigeerde (LED-)verlichting met bewegingssensoren;
• Brandmeldinstallatie;
• Glasvezelaansluiting;
• Kabelgoten ten behoeve van databekabeling en elektra.
• Zonwerende beglazing;
• Sanitaire voorzieningen per verdieping;
• Pantryaansluiting per verdieping;
• Fietsenstalling (gemeenschappelijk).
De huidige huurdersvoorzieningen zoals vloerbedekking, scheidingswanden, doucheruimtes, miva-toilet en serverruimtes voorzien van databekabeling (CAT 7), zullen om niet aan huurder worden overgedragen. Indien gewenst behoort een oplevering in gerenoveerde casco+ staat eveneens tot de mogelijkheden.
Transfer
- Rent
- On request
- Status
- Available
- Acceptance
- In consultation
Construction
- Type
- Office space
- Type of build
- Existing build
- Year
- 2013
Surface areas and volume
- Available surface area
- 1107 m2
- Units
- Units from 266 m2
Energy label
- Energy label
- A
Parking
- Number of covered parking spaces
- 18
- Number of uncovered parking spaces
- none